luni, 8 aprilie 2013

Obrăzniciile Elenei.

1. Introducere
M-am hotărât brusc sa scriu despre ceea ce scrie ea. Nu este neapărat un semn de impotență (de obicei când nu ești în stare să creezi ceva, te apuci să comentezi ce-au scris alții...) - dar asta e părerea mea. Mai mult, a scrie despre ce scrie ea este, poate, în egală măsură a crea pentru ca adesea un scrierile ei sunt deschideri care închid. Fără a-mi dori să îmi pun în cap iubitorii lui Minulescu (printre care mă număr și eu), este asemănător cu ce a făcut el. A fost atât de nesuferit încât a creat un stil și l-a ucis, deoarece nu mai ai cum să mai scrii ca el fără să fii acuzat de plagiat.
Dar să revenim la Elena. Lumea ar spune despre EA ca este obraznică. Eu aș spune că este provocatoare. Probabil este același lucru, dar totul depinde de cum te raportezi la asta. Obraznic și provocator sunt două fețe ale aceluiași lucru: ÎNDRĂZNEALĂ. Și îți devin oglindă: dacă ești defensiv, este obrăznicie. Dacă te simți în stare, este provocare. Asta este Elena. O măsura a puterii celor ce-o citesc. O încercare a puterii celor ce doresc să îi supraviețuiască. Nu voi vorbi despre obrăzniciile ei ci despre provocările ei. Obrăzniciile, din punctul meu de vedere, sunt doar acele mici chestii intime picante, împărțite în doi. Intim. Provocările sunt publice -să știe și sa vadă lumea ca ți-ai asumat ceva.
Obrăznicii, în sensul dat de tanti Țuți și nea Nae (vecinii tăi de vis-a-vis) sunt îndrăznelile pe care nu le poți accepta ca provocări (deși TARE ți-ai dori și ți-ar plăcea). Sunt îndrăznelile pe care nu ți le poți asuma, pe care nu le poți accepta. SPER ca îndrăznelile cu care mă voi confrunta de-a lungul vieții să îmi fie mereu provocări și nu obrăznicii... Sau poate voi deveni și eu, într-o bună zi, nea Nae...
Mai mult decât atât – nu este vorba despre Elena, ci este vorba despre gândurile ei. Poate că Elena o fi obraznică (Elena-femeia), dar gândurile ei sunt provocări.
Ideea acceptării provocării e interesantă – practic ai câștigat din momentul în care ai acceptat. Pentru că victoria nu înseamna neapărat să duci la bun sfârșit provocarea, ci să îți învingi teama de eșec. Teama de a te face de râs.
Ceea ce mă îmbată în rândurile ei este aroma dulce-amărui. Este atât de tristă în bucuria ei, atât de plină de speranță în tristețea ei, atât de mi-se-n-rupistă în toate cele încât nu poți să nu o iubești și să-ți vină s-o iei de ciuf (dacă te țin curelele!!!), în același timp.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu